woensdag 26 januari 2011

FM Nadya is af!

Er zat meer werk in dan ik had voorzien maar het jurkje is af.




Ik heb het gemaakt van een paarse Nickey- velour. Hoewel ik de halslijn van dit jurkje super vind, vind ik hem voor de winter toch wel wat erg bloot. Reden waarom ik er een shirtje (FM Antonia) met kol bij heb gemaakt. Helaas komt de halslijn zo niet tot zijn recht maar ik vind het toch wat aangenamer ogen. Daarnaast heb ik gekozen voor een kort mouwtje voor een kleurrijker resultaat. Ik vond het anders wel heel erg paars worden. Veerle zelf is er erg blij mee. Ze vind het jurkje heerlijk zitten, haar eigen woorden: " Mama het jurkje zit nergens strak, het is lekker wijd". Ik zelf ben er nog niet uit wat ik er van vind.




In iedergeval vind ik het splitje achter lelijk vallen, het wijkt erg. Ik weet niet wat ik er nog aan kan doen. Ik heb de beleggen met stretch vlieseline verstevigd en ook op m.a. het split met een smal strookje stretch vlieseline beplakt. Dit tegen het uitrekken en evt. uitscheuren en omdat, is mijn ervaring, het een mooier resultaat geeft.

1 opmerking:

  1. Fijn dat je dochtertje het jurkje zo lekker vind zitten. Bridget heeft de jurkjes die ik voor haar heb gemaakt ook héél vaak aan. Het is denk ik net zo'n kleurtje als ik voor haar heb gemaakt. Jammer dat het splitje zo wijkt. Ik weet ook niet hoe je dat kan veranderen...

    Ik heb die van Bridget, die van velours is gemaakt (zie het paarse voorbeeld met een bontrand bij Farbenmix) zonder splitje gemaakt. Ik heb het gewoon als een shirtje afgewerkt met een schuin geknipt halsboordje (zoals het Freebook rood-witte stip modelletje).

    Fijne dag verder, Collie

    BeantwoordenVerwijderen