vrijdag 7 januari 2011

Mijn eerste kiezelige setje

Allereerst wens ik iedereen alle goeds voor 2011.


Eindelijk heb ik dan mijn eerste Kiezelige setje af. Ik ben hier voor mijn gevoel erg lang mee bezig geweest. Ik zag het setje eind van de zomer op het blog van "Zussies". Ik was er direct helemaal verliefd op. Eigenlijk hou ik helemaal niet van kopiëren, maar dit setje bleef maar in mijn hoofd hangen (sorry). De bandjes, het ruitje, de stipeltjesstof, de spijkerstof, alles had ik in huis behalve de grijze jogging en de applicaties. De grijze jogging was op de markt, week na week, niet te vinden. Uiteindelijk heeft één mijn van favoriete marktkoopmannen die terplek voor mij bij de groothandel besteld. Een week later kon ik de stof  ophalen. Yes, ik kon aan de slag. Het rokje was relatief snel klaar maar het bovenstuk niet.


Als basis had ik van FM Zoë genomen en dit patroon uitgewerkt naar een vestje. Maar doordat deze jogging te weinig rek in zich heeft was het vestje voor Veerle veel te smal. Na veel gepuzzel heb ik besloten de middenvoor te verplaatsen. Daarvoor  heb ik de aangeknipte beleggen gebruikt en moest het vestje een sweater worden. In mijn voorraad had ik nog een stoere rits en is dit het uiteindelijke resultaat. Pff, wat een gestoei was dat.




FM Zoe is niet mijn patroon. Ik had in mijn enthousiasme het vestje samen geknipt met het zwarte fleece vestje (stom natuurlijk als je een patroon niet kent).  Ik wist welliswaar nu dat ik een aantal aanpassingen moest doen. Maar toch ben ik over het restultaat qua pasvorm niet tevreden. Voor mij dus geen FM Zoë meer.


Veerle kijkt niet erg blij op de foto maar dat is een houding. Ik heb de foto vanmorgen snel voor het naar school gaan gemaakt. Er was geen tijd meer op een uitgebreide fotoshoot te maken.

Mijn volgende projecten: 
  •  FM Nadya (ligt geknipt klaar) + legging en shirt met kol.
  • Tekenen van het basis patroon voor mijzelf en deze uitwerken voor een jurk












Geen opmerkingen:

Een reactie posten