vrijdag 19 april 2013

Eerste voorjaarsjurk inclusief shirt en legging

Helaas is Veerle uit mijn favoriete patroon gegroeid. Als alternatief heb ik nu zelf een patroon gemaakt. Als basis heb het basis shirt van Ottobre 301 genomen. Die heb ik verlengt tot de gewenste lengte. Daar de geer van de Olivia aan gemaakt (grof geschetst). De jurk is maat 146 en het shirt onder de jurk maat 140. Legging de grootste maat uit de Sue & Blu.

Ik zelf ben tevreden over het resultaat. Het is maar goed dat de stof niet kan praten: Wat heb ik veel grrrrr. De stof voor de jurk was een couponnetje van zo'n 80 cm en het blauw van het overige was een geknipt  A-lijn shirt voor mijzelf. M.a.w. ik heb het er uitgekregen maar met minimaal naad  en enorm veel passen en meten. Maar het is gelukt!!!  Zelfs de afwerking aan de binnenkant is netjes/acceptabel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten