vrijdag 1 april 2011

Abacadabra 112 voorjaarsjurk moet najaarsjurk worden!

Allereerst wil ik een mede Sancho lid heel erg bedanken dat zij dit patroon voor mij heeft overgenomen. Super lief, dank je wel!!




Ik heb dit jurkje gemaakt in maat 128. Nou had ik op diverse blogs en op Sancho al gelezen dat Abacadabra erg groot uit valt maar dat het dit patroon nog wel mee viel. Nou, ik vind dit patroon ook wel erg groot uitvallen. Ik vind het meer een 134 dan 128.

Het bovenlijfje heb ik gemaakt van viscose/lycra tricot en het rok gedeelte van een katoen/lycra tricot (stenzo). Verhoudingsgewijs vind ik de viscose tricot altijd wat dunner aanvoelen. Daarin tegen zijn ze wel vaak wat zwaarder in gewicht. In dit geval heb ik het lijfje dubbel genomen. Qua verhouding klopt het nu voor mijn gevoel.

De onderkant heb ik afgewerkt met elastiek om te rimpelen. Koortjes met strikjes, zoals het patroon aangeeft vind ik voor mijn dochter niet geschikt. Veerle zit zoveel in klimrekken en dergelijke dat ik vermoedt dat ze daar op gaat staan met alle gevolgen van dien. Voor het ballon effect heb ik in de zoom ook elastiek verwerkt.

Ik vind het jurkje voor nu veels te groot. Hij gaat de kast in voor het komende najaar.

1 opmerking:

  1. Tegen het najaar zal ze er zéker ingegroeid zijn. Ik vind in elk geval dat je hem mooi hebt gemaakt en inderdaad... ABC valt héél erg groot. Ik maakte deze voor Ianka in maat 104 (zij draagt tegenwoordig meestal 110) en maakte hem dan nog in niet-rekbare stof en nu zit hij perfect.

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen