zondag 28 november 2010

K3 jurkje voor Veerle's 5e verjaardag




Ook dit projectje is op tijd af. Veerle heeft al zo vaak gevraagd om een K3 jurkje. Ze wilde GEEN regenboog jurkje maar zo eentje. Ze wees dan  naar  het jurkje die de K3 dames dragen op haar poster. Oké, maar waar haal ik dan al de kleurtjes vandaan? Want ik ik had geen zin om een vermogen aan stof uit te geven. Bovendien kom ik dan met een heleboel restjes te zitten. De de meeste marktkoopmannen willen niet minder dan een halve meter afknippen. Eerst maar eens in mijn eigen restjes voorraad gekeken en daarna mijn moeder gevraagd. Mijn moeder naait al zolang ik me kan heugen en die heeft zo'n enorme hoeveelheid restjes. Uiteindelijk heb ik alleen de lila gekocht (daar had ik een mazzeltje mee)en de rode basis. Voor 6 euro had ik alles bij elkaar. Het zijn niet helemaal de originele kleuren maar ik vind het een goede look a like. Ik ben tevreden met het resultaat en ik hoop Veerle ook. Dinsdag a.s. is ze echt jarig en dan krijgt ze het jurkje. Ik ben benieuwd. Ik heb als basis het Roos patroon 3012A gebruikt,  maat 122/128. Dit patroon had de vlak verdeling al, zodat ik snel aan de slag kon. Ik heb het bovenstuk (pas) tot net boven de taille dubbel genomen. Alle kleurjes zijn ook dubbel genomen. Dat vond ik het mooiste resultaat geven.

2 opmerkingen:

  1. Het is een erg leuk jurkje geworden! Ze zal er vast super blij mee zijn!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een pracht van een K3-jurkje!! De kleurtjes zijn niet zo zoet en mooi op elkaar afgestemd. Ik denk dat je dochtertje er héél erg blij mee zal zijn.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen